Сьогодні на Буковині - Духів день
- 08.06.2009 12:09Сьогодні православні християни всього світу відзначають другий день Трійці — Духів день. Трійця є одним з основоположних свят православної релігії. Адже воно несе людині знання про триєдину Божу сутність. Саме віра у Трійцю відрізняє християнство від інших монотеістичних релігій. До того ж це свято — найзеленіше і найзапашніше, адже тільки на нього православні храми прикрашають пахучими польовими квітами та гілками дерев. У православному календарі свято Трійці стоїть окремо від інших, бо саме воно відкриває людині найвеличнішу Божу таємницю та водночас залишає її незбагненною для людського розуму. Це догмат про Триєдиного Бога, суть усієї православної релігії. Зрозуміти те, що одна сутність має три іпостасі, і всі вони — одне ціле, звичайній людині неможливо, це можна тільки сприйняти та без сумнівів повірити. Для того щоб людині легше було збагнути велику таємницю Трійці, часто користуються аналогіями. Наприклад, дзеркало: коли воно ціле, в ньому одне відображення. Коли його розбити, буде декілька відображень однієї субстанції. Або веселка, один світ — і неперервний, і багатоколірний.
День Святої Трійці – П’ятидесятниця – святкується через сім тижнів після Великодня (в 50-й день) у неділю, а Духів день – у понеділок. Цього року Свята Трійця відзначалася 6 червня. У свято П’ятидесятниці згадується й прославляється сходження на апостолів Святого Духа у вигляді вогненних язиків. Це свято називається також Днем Святої Трійці. Остання назва пояснюється тим, що сходженням Святого Духа на апостолів відкрилася діяльність третьої Особи Пресвятої Трійці, і вчення Господа Ісуса Христа про Триєдиного Бога (участь Трьох Осіб Божества в будівництві спасіння людського роду) досягло цілковитої ясності й повноти. О третій годині (по нашому – з дев’ятої ранку) у Сіонській світлиці (Діян. 1,13), де перебували після Вознесіння Христа в постійній молитві апостоли, раптово почувся шум з небес, що наповнив весь будинок і був чутний далеко за його межами. У повітрі з’явилася безліч вогненних язиків, вони на мить опустилися на голови апостолів і лише світили, але не палили. Разом із цими зовнішніми явищами відбулось внутрішнє в душах апостолів – «ісполнишася всі Духа Свята». І Дух Святий назавжди наповнив Собою душі апостолів. Як тільки вогонь Божественний зайнявся в душах апостолів, вони піднесли до небес слово хвали й подяки Великому у своїх благодіяннях до роду людського Богу. І кожний з облагодіяних почав говорити на якій-небудь дотепер йому невідомій мові тієї країни, де він ніколи не був. Це знання для апостолів було даром Духа Святого, необхідним для поширення Євангельської Істини в усьому світі. Сходження Святого Духа на апостолів є проявом сили Його в них, відкриття в них Його особливої присутності. Святий Дух діяв раніше і в роді людському: Він був у патріархах, пророках, у всякій душі чистій; без Нього ніколи не відбувалося жодної істинно доброї справи. Але явище сили Його в апостолах було дуже важливим для всього роду людського. Прийшов Дух Святий, щоб завершити те, що розпочато було Спасителем: зробити апостолів здатними до проповідування Євангелія усьому світу, засвоїти роду людському ті Божественні дарунки, які придбані для нього стражданнями Сина Божого. Свято Святої Трійці встановлене апостолами. Після дня сходження Святого Духа вони почали щорічно святкувати День П’ятидесятниці й заповіли пам’ятати цю подію всім християнам. Свята Церква підносить загальне славослів’я Пресвятій Трійці й вселяє нам, щоб ми оспівували «Безначального Батька, і Собезначального Сина, і Соприсносущного й Пресвятого Духа» – «Трійцю Єдиносущу, Рівносильну й Безначальну». День Святої П’ятидесятниці здавна вважався днем народження Церкви Христа Спасителя, створеної не марністю людських тлумачень і міркувань, але Божественною благодаттю. На Трійцю прийнято прикрашати храми й будинки гілками дерев, травою й квітами.
Трійця, або П'ятидесятниця - свято сходження Духа Святого на апостолів. Одне з найбільших православних свят. Початок розбудови Церкви. Символічно, що іудеї в цей день відзначали своє велике свято - пам'ять Синайського законодавства. Шанували Закон, безумовно, важливий, але мертвий без любові. Про це говорив Христос.
На десятий день після вознесіння Христа (на 50-й після Пасхи) апостоли з Божою Матір'ю та іншими учнями молилися в одному будинку в Єрусалимі. Була третя година, по-нашому - дев'ята ранку. Раптом сильний шум, ніби від сильного вітру чи сотень крил, наповнив весь дім. З'явилися вогненні язики. Які зупинилися по одному на кожному з апостолів і на Богородиці. Так зійшов Дух Святий, обіцяний Господом. Наповнившись Духом, апостоли отримали силу та мужність проповідувати. Вогонь означав здатність Духу спалювати гріхи та зігрівати душі.
Одразу після цього Петро змушений був прочитати проповідь іудеям, яких біля дому зібрався величезний натовп. Кількість тих, що повірили, покаялися та хрестилися, сягнула трьох тисяч чоловік. Так почала будуватися Церква.
Трійцею свято назване тому, що цього дня вповні розкрилася дія Пресвятої Трійці. Люди навчилися поклонятися і прославляти Отця, і Сина, і Святого Духа. Наступний день (понеділок) - Духів День. Присвячений прославленню Святого Духа.
Коментарі (0)
Другие новости:
- 21.11.2024 14:56
- 15.11.2024 13:14
- 15.11.2024 12:27
- 08.11.2024 11:46
- 31.10.2024 11:40
- 30.10.2024 09:01
- 29.10.2024 16:37
- 29.10.2024 09:25